ryby.jpgBrytyjscy naukowcy zaprzeczają, Ĺźe spoĹźywanie tłustych ryb wspomaga pracę serca i układu krążenia. „British Medical Journal” zamieścił analizę prawie stu wcześniejszych badań na ten temat. Zgodnie z panującą dotąd opinią, zawarte w rybach kwasy tłuszczowe z grupy Omega-3 chronią przed chorobami serca. Zalecano w związku z tym, by w tygodniu spoĹźywać od dwĂłch do czterech porcji tłustych ryb, takich jak makrele, węgorze, łososie, sardynki czy szprotki.

Najnowsze ustalenia sugerują jednak, że kwasy Omega-3 nie mają wpływu na układ krążenia, nie chronią też przed wylewami czy rakiem. Mimo to brytyjska, rządowa agencja do spraw żywienia nie wycofuje zaleceń co do spożywania tłustych ryb. Badania wskazują bowiem, że kwasy Omega-3 mogą wspomagać pracę mózgu, co jest szczególnie ważne u dzieci i osób starszych.

Agencja zaleca jednak umiar, bo u wielu gatunków tłustych ryb wykryto duże stężenia niebezpiecznych dla zdrowia metali ciężkich czy dioksyn.

Źródło: onet.pl